Nieuwsbrief november

29 november 2019

Dinz nieuwsbrief november


Het einde van het jaar nadert snel. De Sint is in het land, het kerstdiner wordt voorbereid en de eerste goede voornemens voor het nieuwe jaar worden bedacht. Ook wij kijken vooruit. We zien de ontwikkelingen bij de zorgverzekeraars, maar ook de groeiende vraag naar digitale registratie van de zorg. Zo dienen rapportages vaak digitaal te worden geregistreerd en bewaard en is het beveiligen van cliëntgegevens een steeds belangrijker wordende eis. Mede hierom gaan wij begin dit jaar een klantendag organiseren. Hier zullen wij ingaan op de ontwikkelingen die klaarstaan voor Dinz Web, maar ook informeren over de belangrijkste veranderingen in het zorglandschap voor het komende jaar. De uitnodiging is hieronder te lezen. Verder in deze nieuwsbrief:

  • ZZP'ers kunnen samenwerken met indicatiestellers in Dinz Web

  • Vacature Medewerkers Servicedesk Dinz Web

  • Mogelijkheden Dinz Web

  • Internetconsultatie wetsvoorstel minimumtarief en zelfstandigenverklaring online

Dinz gaat het verschil maken! Kom ook naar de Sneak Preview van Dinz Web 3.0 en alle relevante wijzigingen in de wet- en regelgeving van 2020


Werk je al met Dinz Web of heb je interesse? Dan hebben we goed nieuws voor je. Dinz Web is een zeer compleet en aantrekkelijk geprijsd zorgadministratiesysteem maar we weten ook dat de ‘looks’ en het gebruiksgemak wat aandacht konden gebruiken. Intussen is hiervoor veel werk verzet en de vernieuwde versie van Dinz Web 3.0 is veelbelovend!  We willen jullie deze nieuwe ‘look’, maar ook hoe je eenvoudig in Dinz Web kunt werken, graag laten zien tijdens de Dinz Dag 2020. Ook vertellen wij welke relevante wijzigingen er in 2020 plaatsvinden in de wet en regelgeving en hoe jij daar het beste mee om kan gaan.
 
Wanneer: Maandag 13 januari 2020 (inloop vanaf 13.00 uur. Van 13.30 tot 16.30 uur is er programma met aansluitend buffet)
Waar: Utrecht. De exacte locatie wordt nog bevestigd.
Wat: Informeel middagprogramma met onder andere:
 

  • Wijzigingen wet- en regelgeving 2020

  • Sneak preview Dinz Web 3.0

  • Mini trainingen over diverse onderwerpen zoals indiceren middels NNN of Omaha, Zorgleefplan en Declareren

  • Speeddaten over nieuwe functionaliteit en ervaringen met Dinz Web

  • Netwerken met collega’s

 
Uiteraard zorgen we voor de nodige afleiding van de serieuze zaken met:

  • Koffie/thee met lekkers

  • Bubbels en hapjes (late Nieuwjaarsreceptie)

  • Buffet (voor wie liever eerst een hapje eet en daarna naar huis rijdt)

 
Deze middag is geheel gratis inclusief deelname aan de mini trainingen en het buffet.
 
Tijdig aanmelden voor deelname en inschrijven voor het buffet is wel nodig.
Meld je uiterlijk op 15 december aan: Schrijf direct in.
 
We hopen dat je ook komt. Dus graag tot 13 januari!

ZZP'ers kunnen samenwerken met indicatiestellers in Dinz Web


Vanuit Vektis en de zorgverzekeraar wordt het steeds belangrijker gevonden om als ZZP'er samen te werken met een indicatiesteller. Bij Dinz vinden we het belangrijk dat je als ZZP'er je werk kan blijven doen. Daarom bieden wij de mogelijkheid om samen te werken met een indicatiesteller in ons programma op een veilige manier.

Tot op heden zou een indicatiesteller een eigen ZZP-account in Dinz Web aan moeten schaffen. Om de kosten laag te houden voor ZZP'er en indicatiesteller (wanneer deze maar voor één persoon indicaties stelt) bieden we een maatwerkoplossing. De ZZP'er neemt de indicatiemodule af voor de indicatiesteller, welke wel een eigen inlog krijgt in Dinz Web. De zorgverlener krijgt echter zelf geen toegang tot de indicatiemodule en de indicatiesteller kan niet bij cliëntgegevens van de zorgverlener en kan zelf niet declareren. Met deze constructie komen te totaalkosten voor beiden administraties op slechts €90,- per maand excl. btw waar dit anders €140,- per maand excl. btw zou zijn. Alleen wanneer de indicatiesteller voor meer dan één ZZP'er in Dinz Web indiceert zal deze een eigen account af dienen te nemen.

Zo houden we de kosten voor de kleinschalige zorgverlener behapbaar.

Vacature Medewerker Servicedesk Dinz Web

 

Word jij enthousiast van klantcontact? Zie je complexe vragen als uitdaging en houd je er van om je kennis te delen? Kun je zelfstandig werken in een klein team en pas je goed in een ambitieuze, groeiende organisatie? Dan zijn wij wellicht de juiste match.
 
Als medewerker servicedesk help je onze klanten op weg bij het rapporteren en declareren binnen ons online zorgadministratiesysteem. Dit kunnen vragen zijn die betrekking hebben op de verschillende financieringsstromen in de (kleinschalige) zorg. Je behandelt zowel telefonische vragen als vragen die via het ticketsysteem binnenkomen. Verder luister je naar ontwikkelingswensen en speel je een actieve rol in het vastleggen hiervan. Kortom je bent (mede) verantwoordelijk voor het realiseren van een maximale klanttevredenheid.
 
Geïnteresseerd? Lees verder over deze vacature op onze website:

LEES MEER

Mogelijkheden Dinz Web

 

We merken dat veel gebruikers van Dinz Web niet op de hoogte zijn van alle mogelijkheden van ons programma. Vaak wordt er alleen gedeclareerd, terwijl ook rapportages en indicaties opgesteld kunnen worden en zelfs de boekhouding kunt u met Dinz Web verzorgen!

 

Dinz Web is erop gebouwd om je zo goed mogelijk te ondersteunen bij het zorgproces, waarbij de cliënt centraal staat. Declareren bij ons programma begint dan ook bij het invoeren van de cliënt en met de COV-check controleren of en hoe deze verzekerd is. Stap twee is de indicatie ophalen of deze laten maken door een indicatiesteller. Ook dit kan met behulp van Dinz Web. Door een koppeling te maken kunnen jullie samenwerken met de indicatiesteller op geselecteerde cliënten. Op basis van de gestelde indicatie (volgens de methode Nanda Nic Noc of Omaha) kun je vervolgens cliëntactiviteiten aan gaan maken. Met behulp van de Dinz Web app zijn de activiteiten per dag te bekijken en kan hier, in combinatie met de module Zorgleefplan, direct een rapportage geschreven worden bij de cliënt thuis op je mobiel. Ook kun je dan meteen aangeven dat de cliëntactiviteit uitgevoerd is, zodat deze later meegenomen wordt in de declaratie. Je kan ook nog rapportages maken aan de hand van de Zelfredzaamheidsmatrix. Deze module is via de browser te gebruiken. Met de declaratiemodules kun je vervolgens de zorg declareren naar de juiste financieringspartij via VECOZO of middels een papieren factuur. Als laatste is het dan nog mogelijk om dit declaratieverkeer, met goed- en afgekeurde declaraties, handig te verwerken in onze boekhoudmodule: Financieel. Dit scheelt dubbele handelingen en zo heb je je gehele administratie op één plek.

Dinz staat niet voor niets voor Doelmatigheid in Zorg: van indicatie tot facturatie!


Kijk voor meer informatie en ons complete moduleaanbod op onze website. Tevens kunt u hier een vrijblijvende demo aanvragen. Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met info@dinz.nl of bellen naar 085 300 1900 (op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur).

Internetconsultatie wetsvoortel minimumtarief en zelfstandigenverklaring online


Alle zzp’ers gaan vanaf 2021 minimaal 16 euro per uur verdienen. De zzp’ers die meer dan 75 euro per uur verdienen, krijgen daarnaast de mogelijkheid om onder voorwaarden een zelfstandigenverklaring te gebruiken. Hiermee kunnen ze vooraf afspreken dat ze als zelfstandige het werk uitvoeren.

Op het moment mogen burgers reageren op het wetsvoorstel middels de internetconsultatie.

Meer informatie over het wetsvoorstel en de internetconsultatie leest u hier.

Terug