Twee factor authenticatie

Cliëntgegevens zijn vertrouwelijk en dienen daarom goed beveiligd te worden. Zorgaanbieders zijn daarom verplicht om in te loggen middels een twee factor authenticatie. Dat wil zeggen dat alleen een wachtwoord niet voldoende is om in te loggen, maar er een tweede factor (verificatie) nodig is.

In Dinz Web wordt dit ondersteund middels een verificatie-code die bij het inloggen naar u wordt gemaild. Nadat deze code correct is ingevoerd heeft u toegang tot de applicatie.

Zo wordt er op twee manieren gecontroleerd of u ook daadwerkelijk degene bent die toegang wil tot Dinz Web.

Na het inlogscherm dat u van Dinz gewend bent, krijgt u dan een tweede inlogscherm te zien waar u uw validatiecode invoert.


Deze validatiecode ontvangt u op het mailadres waarmee u bij Dinz Web inlogt. De validatiecode dient overgenomen te worden in het inlogscherm. Dit kan door deze handmatig in te geven of door te kopiëren en dan te plakken.



Hoe stelt u het in?

U kunt de verificatie aanpassen in Dinz Web. Ga daarvoor naar Administratie > Medewerker. U ziet dan u eigen gegevens. Druk op wijzigen. Onder het kopje Zakelijk staat het e-mailadres waarmee u inlogt (en waar u de verificatiemail op zult ontvangen als deze via de mail verstuurd wordt). Daaronder staat Inlog verificatie, waar u ‘Wachtwoord en e-mail’ kunt selecteren. Het inloggen vindt dan plaats met gebruikersnaam, wachtwoord én de verificatiecode. Zodra u heeft opgeslagen is de twee factor authenticatie ingesteld.



Let op:

  • Zorg ervoor dat het e-mailadres waarmee u inlogt ook een mailadres is waar u mail op kunt ontvangen. Gebruikt u een niet geldig e-mailadres als gebruikersnaam? U kunt mailen naar support@dinzweb.nlom uw gebruikersnaam te wijzigen naar een geldig e-mailadres.
  • Als u gebruik maakt van een administratiekantoor, servicebureau of andere derde die geen toegang heef tot uw e-mail dient u contact op te nemen met support@dinzweb.nl. Het Dinz Web support team helpt u dan graag verder.


Twee factor authenticatie voor administratiekantoren en servicebureaus

Bent u een administratiekantoor of een service bureau en verzorgt u voor één of meerdere zorgaanbieders de verwerking van de gegevens in Dinz Web? Neem dan contact op met support@dinzweb.nl. Het Dinz Web support team zal u hierin begeleiden, zodat u onder uw eigen account kunt inloggen en de administratie kunt blijven voeren voor één of meerdere zorgaanbieders.

Terug