Algemeen

Wat is Dinz?

Dinz is een softwareorganisatie die een administratietool voor de zorg heeft ontwikkeld. Naast het aanbieden van deze software heeft Dinz ook een adviserende rol. Zo informeren wij over ontwikkelingen binnen het zorglandschap en hoe je in kunt spelen op deze veranderingen. Ook bieden we ondersteuning bij het oprichten van coöperaties en nog vele andere zaken.
Kijk voor meer informatie op onze website: Wat doet Dinz? of Over Dinz.

Kan ik een demo aanvragen?

Natuurlijk! Je kunt de modules van Dinz Web twee weken geheel vrijblijvend uitproberen. Je kunt hier de demo aanvragen. Binnen drie werkdagen krijg je inloggegevens en een uitnodiging voor een telefonische afspraak. Tijdens die afspraak krijg je een korte uitleg en rondleiding. Na twee weken wordt de demo afgesloten. Je zit dan nog nergens aan vast.

Wat zijn de kosten?

Voor een standaard modulepakket ZZP betaal je slechts €50,- excl. btw per maand. Hiermee kun je verscheidene declaratiemodules bedienen, rapporteren, gebruikmaken van de mobiele versie van Dinz Web en de boekhouding doen. Alleen indien je de modules Nanda Nic Noc, Omaha en/of Kraamzorg wilt gebruiken zitten hier extra kosten aan verbonden. De indiceer-modules kosten elk €40,- excl. btw per maand, de module Kraamzorg €25,- excl. btw per maand.

Omdat zorgaanbieders en coöperaties in veel verschillende vormen bestaan, hanteren we hier maatwerkafspraken voor. Neem contact op met info@dinz.nl voor een maatwerkofferte.

Hoe kan ik Dinz opzeggen?

Door te mailen naar info@dinz.nl met het e-mailadres waarmee je ook inlogt in Dinz Web. In de mail graag vermelden welke module(s) je af wilt sluiten of dat je de gehele administratie af wilt sluiten. Wij hanteren één volledige kalendermaand opzegtermijn.

Wat is de opzegtermijn?

Wij hanteren één volledige kalendermaand opzegtermijn. Een opzegging gaat dus niet de eerste van de komende, maar de eerste van de daaropvolgende maand in. Daarna kun je niet meer bij de administratie en zul je geen facturen van Dinz meer ontvangen. Je kunt na die datum ook niet meer bij je gegevens in Dinz Web. Mocht je willen dat wij de gegevens wel voor je bewaren kun je een archieffunctie bij ons afsluiten voor €18,- per maand excl. btw.

Wat gebeurd er met mijn gegevens als ik Dinz Web afsluit?

Indien er wordt opgezegd bij Dinz versturen wij de overeenkomst voor een archieffunctie. Er is dan de keuze om de gegevens zelf te exporteren en te bewaren of de archieffunctie met ons aan te gaan zodat wij dit doen. De archieffuntie kost €18,- per maand en is per kwartaal op te zeggen.

AVG/certificering

Dinz helpt haar klanten te voldoen aan de AVG. Door het aanbieden van een verwerkersovereenkomst, het inrichten van een cliëntlogin en beveiligde manier van inloggen (twee factor authenticatie).

Daarnaast beschikt Dinz ook over de Groene Vink voor de iStandaarden. De Groene Vink wordt uitgegeven aan softwareleveranciers die een inspanning maken om snel en goed aan de iStandaarden voor digitaal berichtenverkeer te doen.

Ook zijn we eind 2016 getoetst op informatiebeveiliging door een geaccrediteerde instantie. Deze heeft gekeken in hoeverre wij voldeden aan de normen van de NEN7510. Hieruit is gebleken dat wij in overeenstemming handelen met NEN7510.

Beginnen met Dinz

Wat heb ik nodig voor ik bestel?

Voor digitale declaraties naar financieringspartijen anders dan de cliënt heb je een AGB-code en VECOZO-toestemmingsverklaringen voor de betreffende zorgstro(o)m(en) nodig. Zie voor meer informatie de pagina: Voor je kunt beginnen met Dinz Web.

Heb ik een AGB-code nodig?

Om te kunnen declareren naar andere partijen dan de cliënt zelf, heb je een geldige AGB-code nodig. Indien je alleen cliënten heeft die middels Persoonsgebonden Budget (PGB) worden gefactureerd is dit niet nodig.

Wat is een VECOZO-certificaat?

Een VECOZO-certificaat is een manier om digitaal te kunnen declareren. Met het VECOZO-certificaat kun je gebruikmaken van VECOZO als partij om digitale ketenberichten voor je te kunnen versturen. Je kunt voor meer informatie kijken op de website van VECOZO.

Hoe lang duurt het voor ik in kan loggen?

Je krijgt uw inloggegevens binnen drie werkdagen na bestelling in je mailbox. Soms hebben wij nog aanvullende gegevens nodig voor het aanmaken van je administratie. Je krijgt na het plaatsen van je bestelling een bevestigingsmail wanneer de gegevens compleet zijn en wij met de inrichting aan de slag gaan.

Waarom zou ik een training afnemen?

Wij raden nieuwe klanten een training aan omdat dan het gehele declaratieproces met je doorlopen wordt. Daarnaast wordt de volledige inrichting met je gedaan zodat je zeker weet dat de eerste declaratie goed de deur uit kan. Je bent echter niet verplicht een training af te nemen.

Hoe lang duurt het voor ik mijn eerste declaratie kan versturen?

Dat hangt van een aantal zaken af. Voor nieuwe klanten raden we een training aan zodat de gehele inrichting en het declaratieproces wordt behandeld. Deze training vindt doorgaans plaats in de tweede week na je bestelling. Klanten die bekend zijn met het programma kunnen de cliënten en cliëntactiviteiten invoeren zodra ze toegang tot de Dinz Web omgeving hebben. Afhankelijk van de eisen van of afspraken met de financieringspartij kunnen de declaraties aangemaakt en verzonden worden. Sommige verzekeraars willen bijvoorbeeld maandelijkse facturen, wat inhoudt dat de declaratie pas na afloop van de betreffende maand aangemaakt en verzonden kan worden.

Hoe lang duurt het implementatietraject (ZAB)?

Dit hangt van een aantal factoren af. Onder andere hoeveel capaciteit je inzet vanuit de organisatie en hoe vol de agenda zit van de trainer die met jullie het implementatietraject doorloopt. We rekenen tussen de maand en twee maanden voor de eerste declaratie de deur uit kan en het gehele implementatietraject is doorlopen.

Jullie bieden hulp bij het oprichten van coöperaties?

Ja, binnen het team van Dinz is er expertise over het oprichten van coöperaties. We bieden een stappenplan, maar ook inhoudelijke ondersteuning zoals het maken van werkafspraken en welke zaken in de statuten moeten komen. Informeer via info@dinz.nl of 085 300 1900  naar de mogelijkheden!

Diensten

Kunnen jullie helpen met contractering?

Hoewel wij onze klanten zoveel mogelijk informeren en op de hoogte houden van zaken rondom contractering, polisvoorwaarden en andere relevante zaken in het zorglandschap, bieden wij geen inhoudelijke ondersteuning bij de contractering. Wel publiceren wij, indien voor ons beschikbaar, documenten als zorg- en samenwerkingsovereenkomsten zodat klanten deze informatie gemakkelijk uit Dinz Web kunnen halen.

Ik wil dat iemand anders mijn administratie doet, kan dat?

Ja, er zijn administratiekantoren die aangesloten zijn bij Dinz of je kunt zelf iemand in de hand nemen. In het kader van de AVG raden we aan dat je een eigen account hebt binnen Dinz Web, zodat je zelf de regie heeft over de gegevens van jouw cliënten. Het bedrijf dat je administratie doet kan vervolgens met een ondersteuningsaccount (te bestellen op deze website) gekoppeld worden om de declaraties aan te kunnen maken.

Ik heb een vraag over mijn factuur van Dinz.

Je kunt mailen naar administratie@dinz.nl met het factuurnummer en wat er niet klopt. Dan kunnen de medewerkers van de financiële administratie de vraag oppakken.

Modules

Hoe kan ik modules toevoegen?

De modules waarvoor geen extra licentiekosten worden doorberekend, kun je zelf aan- of uitzetten binnen Dinz Web. Je kunt aan onze technische support vragen hoe dit moet.

Voor de modules waar wél extra licentiekosten aan verbonden zitten dien je te mailen naar info@dinz.nl. De gewenste module(s) wordt toegevoegd aan de omgeving en verschijnt/verschijnen op je eerstvolgende factuur.

Ook zorgaanbieders kunnen voor modules waar extra licentiekosten aan verbonden zitten via info@dinz.nl een aanvraag indien. Indien je hierbij vermeld welke medewerkers toegang dienen te krijgen en met welk mailadres zij in Dinz Web inloggen kan dit snel worden opgepakt. De licentiekosten worden per medewerker die toegang heeft berekend.

Welke modules heb ik nodig?

Afhankelijk van de zorgstroom die je levert, heb je de bijbehorende declaratiemodule(s) nodig. Daarnaast kun je ervoor kiezen om ook te rapporteren (module Zorgleefplan of Zelfredzaamheidsmatrix), de boekhouding in Dinz Web te doen (module Financieel) en de mobiele versie gebruiken (Dinz Web App).

Kijk hier voor ons complete moduleaanbod.

Hoe kan ik modules afsluiten?

De modules waarvoor geen extra licentiekosten worden doorberekend, kun je zelf aan- of uitzetten binnen Dinz Web. Voor overige modules kun je mailen naar info@dinz.nl met het e-mailadres waar je ook mee inlogt in Dinz Web en aangeven welke modules je af wilt sluiten.

Zorgaanbieders kunnen zelf modules afsluiten en medewerkers uit dienst melden. Dit wordt automatisch aangepast op de eerstvolgende factuur.