Algemeen

Wat is Dinz?

Dinz is een softwareorganisatie die een administratietool voor de zorg heeft ontwikkeld. Naast het aanbieden van deze software heeft Dinz ook een adviserende rol. Zo informeren wij over ontwikkelingen binnen het zorglandschap en hoe u in kunt spelen op deze veranderingen. Ook bieden we ondersteuning bij het oprichten van coöperaties en nog vele andere zaken.
Kijk voor meer informatie op onze website: “Wat doet Dinz?” of “Over Dinz”.

Kan ik een demo aanvragen?

Natuurlijk! U kunt de modules van Dinz Web twee weken geheel vrijblijvend uitproberen. U kunt de [demo hier aanvragen]. Binnen drie werkdagen krijgt u inloggegevens en uitnodiging voor een telefonische afspraak. Tijdens die afspraak krijgt een korte uitleg en rondleiding. Na twee weken wordt de demo afgesloten. U zit dan nog nergens aan vast.

Wat zijn de kosten?

Voor een standaard modulepakket ZZP betaalt u slechts €50,- excl. BTW per maand. Hiermee kunt u verscheidene declaratiemodules bedienen, rapporteren, gebruikmaken van de mobiele versie van Dinz Web en uw boekhouding doen. Alleen indien u de modules Nanda Nic Noc, Omaha en Kraamzorg moet u extra betalen. De indiceer-modules kosten elk €40,- excl. BTW per maand, de module Kraamzorg €25,- excl. BTW per maand.

Zorgaanbieders kunnen zich middels een offertetraject aanmelden bij info@dinz.nl. De maandelijkse kosten voor een zorgaanbiedersaccount zijn als volgt opgebouwd: toegang tot Dinz Web voor de eerste drie gebruikers €150,- excl. BTW per maand. Elke extra medewerker buiten de eerste drie om kost €10,- excl. BTW per maand. Daarnaast kunnen er extra licentiekosten voor de modules Nanda Nic Noc, Omaha en Kraamzorg gerekend worden. Hiervoor gelden dezelfde prijzen als voor ZZP’ers, gerekend per medewerker die toegang dient te hebben tot de module. Daarnaast vindt er een implementatie plaats wanneer een zorgaanbieder zich aanmeldt bij Dinz. De kosten hiervoor zijn eenmalig €1000,- excl. BTW.

Omdat coöperaties in veel verschillende vormen bestaan, hanteren we hier maatwerkafspraken voor. Neem contact op met info@dinz.nl voor een maatwerkofferte.

Hoe kan ik Dinz opzeggen?

Door te mailen naar info@dinz.nl met het e-mailadres waarmee u ook inlogt. In de mail graag vermelden welke modules u af wilt sluiten of dat u uw gehele administratie af wilt sluiten. Wij hanteren één volledige kalendermaand opzegtermijn.

Wat is de opzegtermijn?

Wij hanteren één volledige kalendermaand opzegtermijn. Een opzegging gaat dus niet de eerste van de komende, maar de eerste van de daaropvolgende maand in. Daarna kunt u niet meer bij uw administratie en zult u geen facturen van Dinz meer ontvangen. Indien u tijdelijk wel weer bij uw gegevens wilt kunt u een bestelling plaatsen op onze website om uw administratie één maand open te zetten. De kosten hiervan zijn eenmalig €40,- excl. BTW. Wij zijn wettelijk verplicht declaratiegegevens 15 jaar te bewaren.

Mijn administratie is reeds afgesloten maar ik moet nog gegevens raadplegen.

U kunt uw administratie één maand open laten stellen. Dit kost eenmalig €40,- excl. BTW. Door te mailen naar info@dinz.nl met het verzoek tot openstellen van uw administratie, krijgt u een mail met de inlogcodes en nieuwe einddatum van uw administratie. Vervolgens kunt u een maand lang weer bij uw gegevens.

AVG/certificering

Dinz helpt haar klanten te voldoen aan de AVG. Door het aanbieden van een verwerkersovereenkomst, het inrichten van een cliëntlogin en beveiligde manier van inloggen (twee factor authenticatie).

Daarnaast beschikt Dinz ook over een aantal certificaten. Zo voldoet Dinz aan de NEN7510 en zijn er voor Dinz Web Groene Vinken uitgegeven voor verscheidene modules.

Beginnen met Dinz

Wat heb ik nodig voor ik bestel?

Voor digitale declaraties naar financieringspartijen anders dan de cliënt heeft u een AGB-code en VECOZO-toestemmingsverklaringen voor de betreffende zorgstro(o)m(en) nodig. Zie voor meer informatie de pagina: Voor u kunt beginnen met Dinz Web.

Heb ik een AGB-code nodig?

Om te kunnen declareren naar andere partijen dan de cliënt zelf, heeft u een geldige AGB-code nodig. Indien u alleen cliënten heeft die middels PGB worden gefactureerd is dit niet nodig.

Wat is een VECOZO-certificaat?

Een VECOZO-certificaat is een manier om digitaal te kunnen declareren. Met het VECOZO-certificaat kunt u gebruik maken van VECOZO als partij om digitale ketenberichten voor u te kunnen versturen. U kunt voor meer informatie kijken op de website van VECOZO.

Hoe lang duurt het voor ik in kan loggen?

U krijgt uw inloggegevens binnen drie werkdagen na bestelling in uw mailbox. Soms hebben wij nog aanvullende gegevens nodig voor het aanmaken van uw administratie. U krijgt na het plaatsen van uw bestelling een mail met de verwerkersovereenkomst en eventueel een inrichtingsdocument.

Waarom moet ik een training afnemen?

Wij raden nieuwe klanten een training aan omdat dan het gehele declaratieproces met u doorlopen wordt. Daarnaast wordt de volledige inrichting met u gedaan zodat u zeker weet dat de eerste declaratie goed de deur uit kan. U bent dit echter niet verplicht.

Hoe lang duurt het voor ik mijn eerste declaratie kan versturen?

Dat hangt van een aantal zaken af. Voor nieuwe klanten raden we een training aan zodat de gehele inrichting en het declaratieproces wordt behandeld. Deze training vindt doorgaans plaats in de tweede week na uw bestelling. Klanten die bekend zijn met het programma kunnen de cliënten en cliëntactiviteiten invoeren zodra ze toegang tot de Dinz Web omgeving hebben. Afhankelijk van de eisen van of afspraken met de financieringspartij kunnen de declaraties aangemaakt en verzonden worden. Sommige verzekeraars willen bijvoorbeeld maandelijkse facturen, wat inhoudt dat de declaratie pas na afloop van de betreffende maand aangemaakt en verzonden kan worden.

Hoe lang duurt het implementatietraject (ZAB)?

Dit hangt van een aantal factoren af. Onder andere hoeveel capaciteit u inzet vanuit uw organisatie en hoe vol de agenda zit van de trainer die met jullie het implementatietraject doorloopt. We rekenen tussen de maand en twee maanden voor de eerste declaratie de deur uit kan en het gehele implementatietraject is doorlopen.

Jullie bieden hulp bij het oprichten van coöperaties?

Ja, binnen het team van Dinz is er expertise over het oprichten van coöperaties. We bieden een stappenplan, maar ook inhoudelijke ondersteuning zoals het maken van werkafspraken en welke zaken in de statuten moeten komen. Informeer via info@dinz.nl of 085 300 1900 (keuze 2) naar de mogelijkheden!

Diensten

Kunnen jullie helpen met contractering?

Hoewel wij onze klanten zoveel mogelijk informeren en op de hoogte houden van zaken rondom contractering, polisvoorwaarden en andere relevante zaken in het zorglandschap, bieden wij geen inhoudelijke ondersteuning bij de contractering. Wel publiceren wij, indien voor ons beschikbaar, document als zorg- en samenwerkingsovereenkomsten zodat klanten deze informatie gemakkelijk uit Dinz Web kunnen halen.

Ik wil dat iemand anders mijn administratie doet, kan dat?

Ja, er zijn administratiekantoren die aangesloten zijn bij Dinz of u kunt zelf iemand in de hand nemen. In het kader van de AVG raden we aan dat u een eigen account heeft binnen Dinz Web, zodat u zelf de regie heeft over de gegevens van uw cliënten. Het bedrijf dat uw administratie doet kan vervolgens met een ondersteuningsaccount (te bestellen op deze website) gekoppeld worden om uw declaraties aan te kunnen maken.

Ik snap iets niet van mijn factuur van Dinz/er zit een fout in?

U kunt mailen naar administratie@dinz.nl met het factuurnummer en wat er niet klopt. Dan kunnen de medewerkers van de financiële administratie de vraag oppakken.

Modules

Hoe kan ik modules toevoegen?

De modules waarvoor geen extra licentiekosten worden doorberekend, kunt u zelf aan- of uitzetten binnen Dinz Web. U kunt aan onze technische support vragen hoe dit moet.

Voor de modules waar wél extra licentiekosten aan verbonden zitten kunt u als ZZP’er een aparte bestelling voor de betreffende module(s) plaatsen op onze website.

Zorgaanbieders kunnen modules waar extra licentiekosten aan verbonden zitten aanvragen via info@dinz.nl. De licentiekosten worden per medewerker die toegang heeft berekend.

Welke modules heb ik nodig?

Afhankelijk van de zorgstroom die u levert, heeft u de bijbehorende declaratiemodule(s) nodig. Daarnaast kunt u ervoor kiezen om ook te rapporteren (module Zorgleefplan), de boekhouding in Dinz Web te doen (module Financieel) en de mobiele versie gebruiken (Dinz Web App).

Kijk hier voor ons complete moduleaanbod.

Hoe kan ik modules afsluiten?

De modules waarvoor geen extra licentiekosten worden doorberekend, kunt u zelf aan- of uitzetten binnen Dinz Web. Voor overige modules kunt u mailen naar info@dinz.nl met het e-mailadres waar u ook mee inlogt en aangeven welke modules u af wilt sluiten.

Zorgaanbieders kunnen zelf modules afsluiten en medewerkers uit dienst melden. Dit wordt automatisch aangepast op de eerstvolgende factuur.