Wat heb je nodig voor je kunt beginnen met het gebruik van Dinz Web?

Om te kunnen declareren met Dinz Web heb je voornamelijk twee zaken nodig: een geldige AGB-code en VECOZO-toestemmingsverklaringen.

Middels de AGB-codes wordt alle zorg geregistreerd. In het AGB-register staan alle belangrijke informatie vermeld om te declareren, over de zorginkoop en omtrent het contracteren. Elke zorgaanbieder, zzp’er of organisatie, heeft een dergelijke AGB-code nodig.

Het aanvragen van een AGB-code kun je hier doen.

Daarnaast is het mogelijk om binnen Dinz Web het VECOZO-berichtenverkeer in te lezen. Je kunt ingediende declaraties bij bijvoorbeeld de zorgverzekeraar vanuit Dinz Web versturen. Deze wordt vervolgens geautomatiseerd via VECOZO verstuurd en wanneer de financieringspartij een reactie stuurt, komt dit bericht ook weer via VECOZO in Dinz Web terecht. Wanneer je gebruikmaakt van Dinz Web hoef je dus niet meer zelf bij VECOZO te kijken of er al reactie is op de declaratie zodat je dit kunt verwerken in je administratie. Bij Dinz Web wordt dit automatisch voor je gedaan en dat scheelt een hoop gedoe!

Meer informatie over het VECOZO-certificaat en hoe je de toestemmingsverklaring toe kunt kennen aan uw softwarepartij kun je vinden op de website van VECOZO.